Fortrydelse og reklamation

Fortrydelsesret

 

Vi yder fuld fortrydelses ret på varer købt inden for 14 dage.

 

Du skal bare returnere varen til os i væsentlig same stand og mængde senest 14 dage efter du har modtaget den. Dog kun såfremt, varen er i samme stand som på købstidspunktet. Vi refunderer varens samlede købsum. Du betaler dog selv for retur forsendelsen. Du kan evt. via e-mail bestille en returnerings formular. Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Der tilbagebetales ikke i kontanter - heller ikke hvis du møder op på til en af vores stande.

 

Varen sendes til:

Landhandlen / Gappay

Ebstrupvej 60

8600 Silkeborg

 

Bemærk: Hav altid dit ordrenummer klar når du skriver/ringer, og send ALTID faktura kopi eller ordrenummer med, hvis du returnere en vare.

 

1. Pak varen forsvarligt i en konvolut/kasse. Vedlæg følgende oplysninger:

En kopi af din faktura eller et ordrenummer
Hvad du ønsker vi skal stille op med varen - ønsker du penge tilbage, skal du vedlægge dine konto oplysninger (registrerings nummer og konto nummer)

 

Ved ombytning/fortrydelse er det vigtigt at varen er i original emballage, i samme stand og mængde som du modtog den
Ombytning til ny vare, med send frimærker til dækning af forskelsprisen samt portoretur til dig. Du kan evt. også lave en ny ordre på den vare som du gerne vil have, og så få penge tilbage for den vare du sender retur.

 

2. Send varen til vores adresse:

Landhandlen / Gappay

Ebstrupvej 60

8600 Silkeborg

 

Vi anbefaler altid du sender med en sikker afsender, f.eks. Post Danmark (pakker under 20 kg) - ikke alternative pakke distributører. Da det gør det muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse. For størst mulig sikkerhed anbefaler vi at du sender rekommanderet eller som pakke, da breve kan risikere at forsvinde. Bemærk at vi ikke tager ansvar for bortkommen post sendt til os. Hvis du har sendt som pakke eller rekommanderet, tager Post Danmark ansvaret, og erstatter det fulde beløb såfremt pakken forsvinder. Har du sendt en varer til os, som er bortkommet er det dit ansvar at kontakte Post Danmark Reklamation.

 

Gappay Danmark afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber.

 

Vi yder 2 års reklamationsret på fejl og mangler. På reklamation på varer fra Gappay i Tjekkiet skal der påregnes en behandlingstid på ca. 30-42 dage, da varen skal via fabrikken.

 

Reklamationen skal være berettiget og ikke opstået på grund af fejlagtig brug, fugtskader, tygge skader, ituskader pga. hunden eller almindeligt slid.

 

Du kan under reklamationen få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Gappay Danmark er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Gappay Danmark's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.

 

Varer købt hos Gappay forhandler i et andet land (såvel forretning som på stand) end Danmark bedes kontakte denne forhandler eller Gappay i Tjekkiet direkte.

 

Husk venligst!

 

Du kan kun klage over fejl, der viser sig inden der er gået 2 år, efter at du har modtaget varen. Ved køb af nogle varer vil din reklamationsret være yderligere begrænset, som følge af varens naturlige holdbarhed.

 

Vær opmærksom på vaskeanvisningerne, der er ingen reklamationsret hvis vaskeanvisningerne ikke er fulgt eller varen er vasket "ihjel".
Al reklamation bortfalder, såfremt varen har lidt overlast eller der konstateres væske -, slag-, knæk-, bide- rive- eller fugtskader på varen. Skinprodukter og juteprodukter bør altid tages "med ind" og tørre - især om vinteren. Ligger de våde i bilen, mørner produkterne hurtigt. Mørnede produkter tages ikke retur.

Reklamation

 

Gappay Danmark afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for køber.


Gappay Danmark yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelsen på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, (fugtskader, tygge skader, ituskader pga. hunden eller almindeligt slid) vold eller uautoriserede indgreb.

 

Fakturaen skal fremvises til Gappay Danmark i forbindelse med anvendelse af reklamationen.

 

Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Gappay Danmark inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.

Reparationer

 

Vi udfører gerne reparationer. Vores reparations tid er ca. 6 uger inkl. forsendelse, da varen måske skal omkring fabrikken i Tjekkiet.
Produkter som sendes til reparation SKAL være vasket/rengjort. Er dette ikke gjort sendes dette til renseri for kundens regning.

 

Ring på tlf. 30 GA PP AY - 30 42 77 29 eller send en e-mail og lad os tale om sagen.

 

Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.

 

Du kan under reklamationen få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reperationer sendes altid til producenter med deraf forøgede behandlingstid (ca. 2-3 uger).

 

Varer købt hos Gappay forhandler i et andet land (såvel forretning som på stand) end Danmark bedes kontakte denne forhandler eller Gappay i Tjekkiet direkte.

 

Du kan kun klage over fejl, der viser sig inden der er gået 2 år, efter at du har modtaget varen. Ved køb af nogle varer vil din reklamationsret være yderligere begrænset, som følge af varens naturlige holdbarhed.

 

Vær opmærksom på vaskeanvisningerne, der er ingen reklamationsret, hvis vaskeanvisningerne ikke er fulgt eller varen er vasket "ihjel".
Al reklamation bortfalder, såfremt varen har lidt overlast eller der konstateres væske -, slag-, knæk-, bide- rive- eller fugtskader på varen. Skinprodukter og juteprodukter bør altid tages "med ind" og tørre - især om vinteren. Ligger de våde i bilen mørner produkterne hurtigt - ingen reklamation.

 

Mørnede produkter tages ikke retur.

 

Produkter som sendes til reklamation SKAL være vasket/rengjorte. Ikke rengjorte produkter tilbage sendes pr. efterkrav eller der opkræves for vask - inden varen sendes til reperation. Beløbet for vask er dagspris fra nærmeste vaskeri + kørsel.

 

Varen kan sendes til eller afleveres:

Landhandlen / Gappay

Ebstrupvej 60

8600 Silkeborg